Tesla a început construcția unei mega-fabrici: de ce e important pentru noi
Cel mai nou și probabil cel mai important proiect al companiei Tesla a fost început. Compania americană a început construcția unei viitoare mega-fabrici.
Aceasta este construită în statul american California, iar numele său este în strânsă legătură cu sistemul de baterii al companiei „Megapack”.
Știrile despre fabrică au fost confirmate de primarul din Lathrop, Sonny Dhaliwal, într-o postare pe Facebook care a fost ștearsă și postată din nou. „Suntem mândri că suntem casa Megafactory, cea mai recentă expansiune a Tesla aici”, a spus el. „Viitorul energiei verzi va fi produs chiar aici în comunitatea noastră.”
Fabrica, în micul oraș Lathrop din nordul Californiei, se află în apropierea fabricii de automobile Tesla din Fremont. Lathrop găzduiește, de asemenea, centrul de distribuție Tesla de 870.000 de metri pătrați.
Megapack-urile, precum și celelalte produse de stocare a energiei Tesla, erau fabricate la așa-numitul „Gigafactory” al producătorului de vehicule electrice din Sparks, Nevada. Aceasta este prima instalație dedicată Megapack-ului, deși nu este clar dacă producția celorlalte produse de stocare ale Tesla, care includ Powerwall și Powerpacks, vor trece la noua fabrică.
Bateria viitorului
Noua fabrică este un semnal pozitiv pentru creșterea diviziei de energie a producătorului de automobile. Spre deosebire de Powerwall, care este un produs de uz casnic pentru baterii, Megapack este destinat stocării energiei la scară utilitară. Companiile care construiesc ferme solare și eoliene le grupează, din ce în ce mai mult, cu baterii pentru a stoca excesul de energie, care poate fi descărcat în rețea, mai târziu. Chiar luna aceasta, serviciul electric din Arizona, Salt River Project, a adus online un proiect Megapack de 100 de megawați-oră.
La finalul celui de-al doilea trimestru fiscal, CEO-ul Elon Musk a confirmat că există „o cerere semnificativă nesatisfăcută” pentru aceste produse de stocare, adăugând că stocul Megapack a fost „practic epuizat până anul viitor”. În același timp, șeful Tesla a estimat că se așteaptă la o cerere de 1 milion de unități/an pentru Powerwall.
O mare parte a blocajului nu se datorează doar capacității de producție, de altfel, Musk a spus investitorilor că aprovizionarea cu celule și lipsa globală de semiconductori creează plafoane de producție.
„Folosim o mulțime din aceleași cipuri de mașini și pentru în Powerwall, așa că treaba stă astfel, pe care o faci mai întâi? Mașina sau Powerwall? Așadar, trebuie să facem mașini, astfel încât… Producția Powerwall a fost redusă”, a spus Elon Musk.